Η ευρηματικότητα σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης είναι βασικός κανόνας επιτυχίας!
Όταν τα παιδιά με δυσλεξία καλούνται να εμπλακούν σε ασκήσεις ανάγνωσης οι αντιδράσεις τους είναι συνήθως αρνητικές. Η άρνηση και η αναβλητική διάθεση κάνουν την εμφάνιση τους με σκοπό να αποφύγουν τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία. Η δυσαρέσκεια που νιώθουν οφείλεται στο γεγονός ότι η αποκωδικοποίηση της ανάγνωσης τα δυσκολεύει και εμφανίζουν κομπιάσματα, συλλαβισμούς, αντικαταστάσεις κτλ.
Όλα αυτά τα λάθη Φωνημικής Επίγνωσης και Οπτικής Διάκρισης
είναι ο λόγος που τα παιδιά με δυσλεξία αποφεύγουν την Ανάγνωση. Πως
μπορούμε όμως να τα εμπλέξουμε σε μια θετική δραστηριότητα βασική για τη
βελτίωση της αναγνωστική τους δεξιότητα; Η απάντηση έρχεται πάλι από το
συνδυασμό Κίνησης, Παιχνιδιού, Γνώσης!
Υλικά: φόρμα για cupcakes, χαρτάκια ψησίματος, μαρκαδόρος
Αρχικά βάζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες της φόρμας.
![]() |
Μοιράζουμε τα χαρτάκια σε όλες τις θήκες! |
Έπειτα επιλέγουμε την κατηγορία των λέξεων που θέλουμε το παιδί με δυσλεξία να διαβάσει και τις γράφουμε μέσα στα χαρτάκια. Εδώ εξασκηθήκαμε σε λέξεις με τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα.
![]() |
Γράφουμε τις λέξεις σε όλα τα χαρτάκια! |
Τέλος λέμε κάθε λέξη, μπερδεμένα και όχι με τη σειρά. Το παιδί ακούει και βάζει ένα μικρό αντικείμενο στη θήκη με αυτή τη λέξη.
![]() |
Το παιδί τοποθετεί ένα αντικείμενο στη λέξη που ακούει! |
Tip:
Μπορείτε απλά να κόψετε κυκλικά χαρτάκια και να τοποθετήσετε στα φορμάκια αν δεν έχετε χαρτάκια ψησίματος!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου